Hoşgeldiniz :)

handmade by nilosh göz atın.. takılar ve aksesuarlar kadınlar için vazgeçilmezdir...

12 Ocak 2016 Salı

GÜÇLÜ OL GÜÇLÜ İSMİNLE YAŞA İNŞALLAH ONLARA İNAT!






Sevgili Özgün Öztürk Taşdemir'in 3.türün 5 emrine rağmen güçlü ol GÜÇLÜ! yazısını cuma sabahı okumuş, tepkimle birlikte hemen aşağıdakileri çiziktirmiştim facebookta:


"3.tür evet bu deyimi çok sevdim. İnsan diyesim asla olamayacak bu canlı için, hayvan demem hayvanlara hakaret olacağı için bu aşağılıklara 3.tür deyimi çok yakışmış!!! geçenlerde okuduğum son bir olayla birlikte kesinlikle karar verdim KISAS OLMALI İNSAN TOPLUMUNDA! İnsan denen yaratılan buna layık ancak bundan anlayabilecekleri barındırıyor içinde! GÜÇLÜ OL GÜÇLÜ İSMİNLE YAŞA İNŞALLAH ONLARA İNAT! 

Toplumumuzun geldiği nokta gerçekten korkutmakta..!!

PKK'dan bahsetmiyorum..
İŞİD'den bahsetmiyoum
Terörizmden bahsetmiyorum.

Size işe gidip geldiğim güzergahtaki, mahallemdeki, apartmanımdaki, kapımdaki şiddetten, sapkınlıktan dem vurmak istiyorum!
Her gün işe gidip geldiğim güzergahta metrobüs istasyonlarının hemen ortasındaki otobüs durağına, işten çıkış saati olduğu, sağ şerit Anadolu yakasına geçişte kullanıldığı için yanaşmayan otobüsümüzün saldırıya uğramasını anlatmak istiyorum. Yanında bir kadın da olduğu halde çevreyolu ortasına kadar gelip, belediye otobüsünün kapıları açılmadı diye yumruklayan adamların olduğu bir işe gidiş-geliş güzergahı düşünün.. şiddet!
Ya da kalabalık, hınca hınç dolu metrobüs içinde, Söğütlüçeşme-Zincirlikuyu güzergahında ara durakta inmek üzere yerinden kalkan bir adamın, daha yakınındaki başı açık kadına yer vermeyip hatta bu yere geçmesini koluyla engelleyip, kapalı, çarşaflı bir kadına yerini sunduğunu düşünün.. fırsat olsa kim bilir başka ne hareketler yapar diye bir soru beliriyor kafamda. Bu da başka bir şiddet!! 
Yıllardır mahallemde yaşayan dişi sokak köpeğimiz Lady'nin bir gecenin sabahında kafasını demirlere vururken bulunduğunu; hırpalanmış, tartaklanmış, perişan haldeki hayvanın, hayvansever arkadaşlarımız tarafından veteriner kliniğine kaldırıldığında yapılan muayenesinde tecavüze uğradığının anlaşılmasıyla yaşadığımız dehşeti düşünün..  sapkın bir şiddet!!!

2008 yılından beri aktif olarak sokak hayvanlarıyla ilgiliyim. Sosyal medyayı daha çok bu gruplarla ilgili olarak yoğun kullanıyorum. Yavru Sokak Köpeği, kimsesiz Güçlü'nün yaşadığı olay vesilesiyle sevgili Özgün Öztürk'ün ortaya koyduğu 3.türle gün geçmiyor ki karşılaşmayalım. Hatta daha kötüleriyle karşılaşıyoruz her gün.. Şu an bir arkadaşımız, mahallesinde besleme yaptığı için bu şekilde davranışlara maruz kalmakta hatta! Tekme yemiş, dövülmüş sokak hayvanları arasında benim, ailemin yardım elini uzattıkları da var, yeri geldikçe elbette paylaşmak isterim. Gittikçe artan şiddet gücü yettiğine uzanan eller şeklinde belirmekte önce, bugün savunmasız hayvana uzanan sapkın eller yarın çocuğa uzanabilmekte..!!

Güçlü'nün hikayesiyle birlikte aklıma gelen ve kısas diye  yazmama neden olan, yakın zamanda çevremden paylaşılan bir başka dram; 2,5 yaşında minik bir kız çocuğunun ölümüyle ilgili olayı ise ensestte girmesi nedeniyle burada paylaşmayacağım. Ancak şöyle özetleyeyim ki üçgende anne- baba ve öz dede var. Baba çocuğunun ölümüyle hastane de öyle bir cinnet geçiriyor ki, kendimi mi öldüreyim? babamı mı öldüreyim? yoksa kızıma mı yanayım diye haykırıyormuş..

Kısas nedir? diye düşündüğümde ilk aklıma gelen şeriat hükümlerindendir cevabı.
Google amcaya sordum; kısas nedir? 
Kavram olarak aynıyla karşılık vermektir, şeklinde geçiyor. Herhangi bir hakkı dengiyle değiştirmek, takas etmek anlamına da gelmektedir.  Bakınız
İlkesel olarak; suç işleyen bir şahsın işlediği suça eşdeğer şekilde cezalandırılması esasına dayanıyor. Bakınız 
Şeriat cezalarında kısas cezası Kur'anın Şûrâ sûresinin 40. ayetine dayandırılır, farklı biçimlerde tercüme edilen [2] ayetin diyanet vakfına göre anlamı şöyledir;
"Bir kötülüğün cezası, ona denk bir kötülüktür. Kim bağışlar ve barışı sağlarsa, onun mükâfatı Allah’a aittir. Doğrusu O, zalimleri sevmez.". Kur'anda kısas

Çevremde duyduklarım, okuduklarım ve ne yazık ki gördüklerim neticesinde isyanım "kısas gerekli" noktaya kadar dayanmış durumda benim. 

Hafif, naif yazılar yakıştırdığım, bu düşünceyle yola çıktığım bloglama sekmeme, içimden geldiği ve kendimi sınırlamak istemediği için bu yazıyı da eklemiş bulunuyorum.

Farkındalık diliyorum, umursama diliyorum, yaşam hakkına saygı diliyorum. Ve tabii şiddetsiz bir dünya diliyorum. Kurbanların daha güçlü olarak geri döndükleri adaletin olduğu bir dünya diliyorum.
GÜÇLÜ OL GÜÇLÜ İSMİNLE YAŞA İNŞALLAH ONLARA İNAT!  diliyorum tıpkı yazı başlığımdaki gibi..


4 yorum:

  1. Evet her şey çok korkunç durumda ve ciddi bir sapıtma var toplumda. Valla hayvanlara şiddet ve tecavüz, çocuklara tecavüz, kadına tecavüz ve ölüm çok sık yaşanıyor ülkemizde. Gidişatını korkunç! Güzel paylaşımını için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. konu ağır ve hassas:( bende blog işinde yeniyim asıl ben teşekkür ederim yorumunuz için..

      Sil
  2. öncelikle hoş geldiniz.Bloğunuz hayırlı olsun. Sevimli dostlarımız için el ele çok şeyler yapabiliriz.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) çok teşekkür ediyorum işbirliğine hazırım. Sizi dün keşfetmiştim farklısınız. görüşmek üzere..

      Sil